Mijn Ledger geeft een verkeerde balans aan (munten die de Bitcoin & Altcoins applicatie gebruiken)

Wanneer de wallet software op je PC de verkeerde balans weergeeft of zelfs een lege wallet laat zien zijn er waarschijnlijk problemen in het synchroniseren met het netwerk. Dit kan verschillende oorzaken hebben. In al deze gevallen zijn je munten gewoon veilig. Je kunt dit controleren door je adres op te zoeken in de blockchain explorer van de desbetreffende munt.

Het is mogelijk dat het netwerk van Ledger of de blockchain van de desbetreffende munt problemen heeft. Het helpt in dit geval vaak om een aantal uur later nog eens te kijken. Je kunt eventueel even kijken of Ledger inderdaad problemen meldt op: https://twitter.com/ledgerhq

Het kan ook zijn dat de software niet goed gesynchroniseerd is met het netwerk. Doorloop hiervoor de volgende stappen:

  1. Ontkoppel je apparaat en sluit deze opnieuw aan
  2. Controleer of er geen firewall of beveiligingssoftware is die de server kan blokeren. Een VPN kan ook voor problemen zorgen. Zorg er ook voor dat er geen andere wallet software is geopend (bijv. andere Ledger applicaties of wallet software als Electrum).
  3. Ververs de wallet door op de rondgaande pijlen in de rechterbovenhoek van de software te klikken.
  4. Reset de Chrome applicatie door naar Settings -> Tools -> Reset Application Data te gaan.
  5. Als laatste kun je nog proberen de Chrome applicatie opnieuw te installeren.

    Ga hiervoor naar chrome://extensions/

    Klik op het prullenbak icoontje bij "Ledger Wallet Bitcoin"

    Download en installeer hier de applicatie opnieuw: https://chrome.google.com/webstore/detail/ledger-wallet-bitcoin/kkdpmhnladdopljabkgpacgpliggeeaf 

Hoe hebben we het gedaan?