Mijn Ledger werkt niet, wat moet ik doen?

Geüpdatet 2 months ago door Elmar Witjes

Stap 1: Start de computer opnieuw op

We weten het, een heel flauwe eerste stap maar in veel gevallen lost dit een probleem op. Soms moeten er USB instellingen worden geupdatet en een reboot kan hiervoor zorgen.

Stap 2: Herinstalleren apps

Indien je kunt verbinden met de Ledger Manager willen we je adviseren om alle appjes te verwijderen en te herinstalleren. In veel gevallen lost dit verbindingsproblemen op. Zorg dat je alles verwijdert en het verwijderen hebt bevestigd op de Nano S. Je moet op de Nano S na het verwijderen alleen nog maar "Settings" zien staan. Het is erg belangrijk dat je echt alles eraf haalt. Installeer vervolgens de gewenste apps 1 voor 1 opnieuw.

Stap 3: Herinstalleer de desktop software

Verwijder en herinstalleer de Ledger Wallet Bitcoin, Ledger Wallet Ethereum en Ledger Wallet Ripple.

Stap 3: Schakel virusscanner en VPN uit

Deze kunnen de USB verbinding of verbinding met de blockchain blokkeren. Door het uitschakelen van de VPN en virusscanner kunnen we dit probleem uitsluiten.

Stap 4: Probeer een andere computer

Probeer de Ledger aan te sluiten op een andere computer in het huishouden of leen een computer van een vriend/kennis. We vragen je deze stap te doorlopen zodat we kunnen uitsluiten of er een probleem is met het apparaat of de computer. 

Stap 5: Probeer een andere micro USB kabel

Probeer een ander kabeltje zodat we kunnen uitsluiten dat er niks defect is aan het kabeltje. Hierdoor kan soms de Ledger niet worden herkend.

Extra: indien bepaalde apps wel werken en andere niet

Indien sommige munten/apps wel werken en andere niet, probeer dan de volgende twee dingen:

  1. Zorg ervoor dat je altijd maar 1 Ledger dekstop app tegelijk op de computer geopend hebt. Dit zijn bijvoorbeeld: Ledger Wallet Bitcoin, Ledger Wallet Ethereum, Ledger Wallet Ripple en de Ledger Manager. Er kan er maar één actief verbonden zijn.
  2. Schakel browser support aan of uit. Deze instelling kun je vinden door het appje met problemen te openen op de Ledger, naar instellingen te gaan en browser support op te zoeken.

Nog steeds problemen? Neem contact op met onze klantenservice.


Hoe hebben we het gedaan?